Edukacja matematyczna w klasach młodszych ma odbywać się w ruchu, w działaniu. Podręcznik powinien nas do tego zachęcić i zainspirować. Świetną okazją do "uruchomienia" klasy jest tworzenie wykresów. Uczniowie mogą zbierać dane o klasie i konstruować wykres za pomocą klocków, patyczków, albo karteczek czy rysunków. O co możemy pytać: Jaki kolor oczu mają uczniowie w naszej klasie? Jaki owoc lubimy najbardziej? Gdzie spędziliśmy wakacje? Możemy zapytać o uprawiane sporty, czy o zwierzęta hodowane przez dzieci.
Matematyka
w ruchu. Tak lubię. Ćwiczenia matematyczne w ręce, ołówek w ręce i tworzymy wizytówkę klasy. Wiemy już,
że nikt nie ma papugi. Koty i psy cieszą się taką samą popularnością. Jedno
dziecko ma królika, a bliźniaki żółwia, którego trzeba było dorysować. Czworo
dzieci nie ma zwierzątka w domu. Spotkania w parach. Konsultowanie
wyników. Porównywanie wyników. Dyskusje.
Piękna lekcja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz