Dlaczego chmury wyrazowe
Tworzenie chmur wyrazowych online sprzyja rozwijaniu wielu umiejętności. Ponieważ przeprowadziłam takie zajęcia w klasie pierwszej postawiłam na umiejętności: czytanie ze zrozumieniem, posługiwanie się klawiaturą, poprawne pisanie nowych wyrazów, wielka litera w nazwach planet i imion, umiejętność pracy zgodnie z instrukcją oraz wysyłanie prosto ze strony obrazu na email nauczyciela.
Pracę nad chmurami poprzedziliśmy ćwiczeniami w pisaniu adresu email. Uczniowie doskonale opanowali tę umiejętność, choć nie jest to sprawa łatwa. W klasie drugiej lub trzeciej można postawić na ortografię i tworzyć chmurki związane z jakąś zasadą. Można zebrać w chmurze np. trudne czasowniki w czasie przeszłym, aby utrwalić ich pisownię.
Kryteria sukcesu
Gdy wiedziałam już, że chcę zrobić chmury wyrazowe w pierwszoklasistami wybrałam temat: Dzień Ziemi. Zredagowałam i przedstawiłam uczniom kryteria sukcesu, a by chmurki, które do mnie dotrą były na temat i napisane były bezbłędnie. Miały zostać umieszczone na klasowym plakacie.
Potrafię wykonać chmurkę wyrazową
- Wybieram kształt z działu NATURA.
- Wpisuję trzy wyrazy związane z Dniem Ziemi np. planeta, Ziemia, ekologia, przyroda, kwiaty, drzewa,
- Wpisuję swoje imię i powiększam czcionkę, tak, aby było widoczne.
- Każdy wyraz napisany jest bezbłędnie.
- Chmurka powinna być w kolorach Ziemi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz