Sukces zeszłorocznego projektu eTwinning "24 zadania na czas oczekiwania" zachęcił nas do jego powtórzenia w bieżącym roku. A właściwie to uczniowie dopytywali, czy w tym roku równieżbędzie interaktywny kalendarz.
Nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej z 17 miejscowości z całej Polski, z dużych miast, miasteczek oraz ze szkół wiejskich rozpoczęły prace już w listopadzie.
Trzeba było stworzyć bazę prac plastycznych na podany temat, a następnie z nich utworzyć planszę kalendarza na 24 dni oczekiwania. Uczestniczki projektu pracowały też nad zadaniami, które po kolei będą się ukazywać w kolejnych okienkach. Każdego dnia dołączane są kolejne zadania, trwają rozmowy i konsultacje. Zgłaszamy swoje komentarze we wspólnym dokumencie.
Dzieci z radością realizują kolejne zadania, a ich różnorodność jest naprawdę wielka. Zadania matematyczne, polonistyczne, muzyczne, plastyczne dają możliwość aktywnej i atrakcyjnej edukacji wczesnoszkolnej w okresie przedświątecznym.
Po kilku wykonanych zadaniach już wiem, że warto. "24 zadania na czas oczekiwania" to żywa edukacja bez podręcznika. Sposób na naukę przez zabawę. Odkąd realizuję projekt nie mam poczucia, że czegoś nie zrealizuję, że nie zdążę. Nie ubolewam nad odłożonymi zeszytami i ćwiczeniami. Gdy widzę zaangażowanie uczniów, jak wiele się uczą i jak wiele radości sprawia im taka właśnie edukacja, to czuję ogromną radość.
Kolejne zadania, ich przebieg i realizacja wszystkich partnerów dokumentowana jest na platformie eTwinning . Można zaglądać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz