O co tu właściwie chodzi?
Jako nauczanka wiem, że ocenianie jest trudne. Że powinno dawać uczniowi informacje, które pomogą mu się uczyć i rozwijać, a nie szufladkować go: jesteś dobry, bardzo dobry, przeciętny, słaby. Ocenianie powinno być zindywidualizowane: nieważne, jakie miejsce zajmujesz w rankingu, ale jaki postęp zrobiłeś, jaką drogę przeszedłeś.Ma motywować i wskazywać drogę dalszego rozwoju. To bardzo trudne zadanie dla każdego nauczyciela. Ciągle drążę ten temat i poszukuję.
Zapraszam do lektury:
Może już niedługo w I i II etapie nie będzie stopni, tylko ocena opisowa, a nawet, jak piszesz - rowojowa, może......, myślę, doczekam. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńWitam.
OdpowiedzUsuń" Czy ocenianie jest potrzebne? Jeśli tak, to komu? Uczniowi czy nauczycielowi?" - Potrzebne jest i nauczycielowi , a przede wszystkim uczniowi. Powinno dawać informację zwrotną na jakim poziomie zostało wykonane zadanie. Czy już możemy się cieszyć, czy jeszcze musimy sporo pracować. Całe życie jesteśmy oceniani. Trzeba się tego uczyć od najmłodszych lat. Pozdrawiam